Beukenlaan 35 is ontworpen als marketingtool, maar een dergelijke game zou ook binnen het onderwijs goede diensten kunnen verrichten. Het biedt kinderen een veilige plek op het web om met anderen te communiceren, en is een inspirerende omgeving om te leren en te spelen. Denk je eens in wat je met een dergelijke game zou kunnen doen voor het onderwijs: laat leerlingen eens rondlopen in een andere tijd, en daar elke week andere (historische) mensen ontmoeten, en nieuwe dingen ervaren. Of laat ze zelf het hotel runnen: de inkoop regelen, de boekingen, de kamers op tijd schoonmaken en de hotelgasten te woord staan. Mogelijkheden te over!
vrijdag 3 juni 2005
Nederland Breedbandland-Beukenlaan
Beukenlaan 35 is een simulatiespel bestemd voor de lezers van het blad Tina. In de game ben jij het nichtje van tante Fiep, een nogal vreemde dame. Je helpt je tante als ze weer eens hulp nodig heeft in haar hotel: Beukenlaan 35 is. De game speelt zich af in 8 weken: elke week zijn er weer nieuwe dingen te ontdekken en te doen. Afgelopen jaar moest je bijvoorbeeld de hotellounge inrichten. Om dat te kunnen doen moest je (virtueel) internetbankieren, en je moest spullen kopen en verkopen. Als je het goed deed kon je winst maken, maar kocht je te duur in, dan werd je score verlaagd. De lezers van Tina bepaalden elke week wie de mooist ingerichte lounge had. Hoe hoger je inrichting werd gewaardeerd door je medespelers, des te meer punten je verdiende.
Beukenlaan 35 is ontworpen als marketingtool, maar een dergelijke game zou ook binnen het onderwijs goede diensten kunnen verrichten. Het biedt kinderen een veilige plek op het web om met anderen te communiceren, en is een inspirerende omgeving om te leren en te spelen. Denk je eens in wat je met een dergelijke game zou kunnen doen voor het onderwijs: laat leerlingen eens rondlopen in een andere tijd, en daar elke week andere (historische) mensen ontmoeten, en nieuwe dingen ervaren. Of laat ze zelf het hotel runnen: de inkoop regelen, de boekingen, de kamers op tijd schoonmaken en de hotelgasten te woord staan. Mogelijkheden te over!
Beukenlaan 35 is ontworpen als marketingtool, maar een dergelijke game zou ook binnen het onderwijs goede diensten kunnen verrichten. Het biedt kinderen een veilige plek op het web om met anderen te communiceren, en is een inspirerende omgeving om te leren en te spelen. Denk je eens in wat je met een dergelijke game zou kunnen doen voor het onderwijs: laat leerlingen eens rondlopen in een andere tijd, en daar elke week andere (historische) mensen ontmoeten, en nieuwe dingen ervaren. Of laat ze zelf het hotel runnen: de inkoop regelen, de boekingen, de kamers op tijd schoonmaken en de hotelgasten te woord staan. Mogelijkheden te over!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten