vrijdag 22 december 2006

Skivakantie voor thuisblijvers

De laatste post op dit weblog voor de kerstvakantie. Natuurlijk benut ik die om te wijzen op een spel. Een spel voor iedereen die thuis blijft, maar verlangt naar de wintersport: Ski Stunt Simulator. Je kunt het spel downloaden van de site Fun-Motion. Daar wordt ook de license-key gegeven:
User: freekey
Key: 5D5B-9D2A-50CA-ED67-FDEE-7827-B7F9-690F

Wat je moet doen in dit spel is een skiër sturen: je kunt hem allerlei bewegingen laten maken met je muis: een salto voorover of achterover en allerlei andere prachtige sprongen. Het is leuk (maar niet makkelijk) om te doen: mijn skiër is heel wat keren plat op de grond beland. Maar ik vind het wel een uitdaging om de sprongen te maken!

Voor het onderwijs lijkt me dit spel ook bruikbaar. Helaas ben ik geen skiër, dus ik kan het niet echt beoordelen, maar ik heb de indruk dat het een redelijk beeld geeft van de bewegingen die je als skiër moet maken om bepaalde sprongen te maken. Naar verluiden is het spel gemaakt door Michiel van der Panne en Cedric Lee, in samenwerking met een bewegingswetenschapper, allen van de University of British Columbia.

En dat zou het spel bruikbaar maken voor vakken als biologie en natuurlijk l.o.

Maar mocht dat niet zo zijn: het is in ieder geval een leuk tijdverdrijf voor in de kerstvakantie. Ik ga er in ieder geval mee aan de slag, en ik hoop nog veel meer leuke games te ontdekken de komende weken. Daarover hoop ik in januari verslag uit te brengen. Prettige dagen allemaal en tot 8 januari!

Geen opmerkingen: