vrijdag 8 juni 2007

Brochure over gaming

Naar het nieuwsbericht over de brochure van ICT op SchoolIk heb wel vaker artikelen geschreven over games, en die heb ik hier nooit besproken omdat het meeste daarvan ook in dit weblog te vinden is, maar deze keer maak ik daarop een uitzondering. In de brochure die deze week is uitgekomen bij ICT op School, Wat weten we over….gaming in het PO en VO?, staat namelijk veel meer dan wat ik in mijn eentje heb kunnen bedenken. Ik ben dan ook niet de enige schrijver: het is een co-productie van Robert-Jan Simons van de UU, en mijzelf. Ik ben er best trots op dat hij met mij die brochure wilde schrijven!

Ik ga hier natuurlijk niet de loftrompet steken over mijn eigen werk, maar ik kan de brochure aanbevelen aan iedereen die geïnteresseerd is in games in het onderwijs. De brochure kent de volgende hoofdstukken:
  • Wat weten we over… games?
  • Enkele actuele thema’s nader belicht
  • Games voor verschillende leervoorkeuren
  • Tips voor het gebruik van games op school
  • Wat weten we nu en hoe verder?

Jullie mogen raden wie wat heeft geschreven. Wie het goed raadt, krijgt van mij de brochure toegestuurd. Heb je het niet goed, dan hoef je niet te treuren. Je kunt de brochure ook gratis downloaden van het net ;-)

3 opmerkingen:

Unknown zei

Leuk!

Bedankt voor de tip ^^

Unknown zei

Goede folder!

Worden dit soort folders ook automatisch aan PO/VO scholen toegestuurd?

Ik raad dat je de blauwe blokken vanaf blz 15 en blz 22-26 hebt geschreven.

m2cm zei

@Tom,

Bijna goed. Je doet me alleen nog een hoofdstuk tekort ;-) Maar goed genoeg om in aanmerking te komen voor toezending van een brochure. Die wordt niet automatisch aan alle PO en VO-scholen gestuurd. ICT op School heeft een aantal van dit soort brochures die ze - als ik het goed heb - op aanvraag worden toesturen. Maar als je mij je adres mailt (mijn e-mailadres vind je bovenaan mijn blog), dan zal ik er voor zorgen dat je er eentje krijgt toegestuurd!