donderdag 10 september 2009

Berichtje uit het hoge noorden

Door: Martijn van den Berg
28 augustus; ik zit nu in de trein terug naar mijn trouwe thuisdorpje met een grote tas met was. Ik kom vanuit het verre Leeuwarden, ook wel Ljouwert genoemd. Ik heb nieuwheid kunnen proeven in meerdere manieren. Ik heb voor het eerst een week op mezelf gewoond, ik heb mijn leuke klas ontmoet, ik heb mijn eerste week school in Leeuwarden gehad. Kortom, ik voel me groen als gras. Tijd voor een verslagje.

Na zondag de laatste spulletjes gebouwvakt te hebben en nog een filmpje gekeken te hebben, ga ik voor mijn eerste nacht gezonde slaap in de Friese omgeving. Vervolgens fiets ik maandag met mijn hoofd op nul voor de eerste dag naar school. Eenmaal aangekomen zou ik eigenlijk een saai praatje verwachten, maar niets is minder waar. We beginnen met een muziekquiz. Daarna begonnen de standaardrituelen van de schooltour en de stadstour, waar je uiteindelijk niet zo veel aan hebt, omdat je kriskras door het dorp raast, en alle plaatsen toch niet meer terug kan vinden. In de avond een feestje.

De tweede dag gingen we down under. Eerste alle (maarliefst!) 4 systemen leren kennen die de school gebruikt, vervolgens omdat ik laat was met inschrijven twee oersaaie workshops. (Ik wou zo graag bier tappen) Tot slot nog een introductieles Probleem gestuurd Onderwijs, waar ik in latere blogjes op terug zal komen. In de avond weer feest.

De derde dag bestond uit een wirwar van activiteiten, de belangrijkste daarvan de van-alles-en-nog-wat fair, waar kraampjes waren met nuttige dingen in Leeuwarden. Ik denk dat iedereen daar toch wel zijn slagje uit heeft kunnen slaan op een bepaalde manier. In de avond weer een feest.

De laatste dag was de knal op de champagne, om maar even in horecatermen te praten. De sportdag, waar iedereen zich gelijk kon voelen door de ongelofelijk aparte onderdelen die deze sportdag bevatte. Deze dag was zeker goed voor de teambuilding. In de avond deze keer een goede nacht slaap. Vrijdag nog even mijn apenpakkie opgehaald en hier zit ik nu dan, op weg terug.

2 opmerkingen:

janien zei

Beste Martijn
... Ik begon me al stilletjes af te vragen of ze daar in het hoge Nederlandse noorden een andere tijdrekening hadden ... ;-)

Heel veel succes daar!

Martijn van den Berg zei

Er is menigeen die een dergelijke verhuizing emigratie noemt, en misschien in een bepaald opzicht niet onterecht, aangezien dit toch totaal anders is dan thuis.