dinsdag 25 mei 2010

1 Swinxs kopen, erover schrijven en 3 weggeven

Klik hier om naar de website van Swinxs te gaanIn de vakantie kreeg ik de nieuwsbrief van Swinxs. In die brief werd een oproep gedaan aan bloggers om over de Swinxs te schrijven. Ik citeer uit de nieuwsbrief:
We zijn op zoek naar 25 enthousiaste Swinxsers die een maand lang hun avonturen met Swinxs bijhouden op hun eigen Swinxs-blog op de Swinxs website.

Een maand lang spelen met familie, vriendjes en vriendinnetjes, binnen, buiten, thuis of op school. Dit mag in woord, beeld en video. Hoe meer, hoe beter.

De vijf beste blogs mogen aan het eind van de maand maar liefst drie Swinxsen weggeven.
Ik ben een grote fan van de Swinxs, omdat het een apparaat is waarop heel veel games gespeeld kunnen worden. Voor wie het apparaat niet kent: Swinxs is een gameconsole voor binnen èn voor buiten: kinderen kunnen er allerlei ouderwetse spelletjes mee spelen waarbij veel bewogen moet worden, maar ze kunnen zich er ook door laten voorlezen of reken- of taalspelletjes mee doen. Bij sommige spellen staat competitie voorop; bij andere spellen gaat het meer om samen met iets bezig zijn. Er zijn spellen om de grove motoriek te verbeteren, en er zijn spellen om kennis te vergroten. Genoeg dus voor een heleboel toepassingen in het onderwijs.

Ik denk dat de Swinxs voor heel veel scholen een leuke toevoeging is op de andere leermiddelen en dit aanbod is misschien een leuke manier om voor elke bouw een eigen apparaat (dat overigens te koop is voor 150 euro) te krijgen. Koop één Swinxs, beschrijf een maand lang hoe je het gebruikt, en wie weet kan je daarna 3 apparaten weggeven aan je collega's van de andere groepen. Leuk toch??

N.B. Mocht je twijfelen: ik verdien niets met het schrijven van deze post. Mijn enthousiasme is dus niet gevoed door geld, maar wel doordat ik ermee heb gespeeld ;-)


Geen opmerkingen: