vrijdag 17 september 2010

Waarom dit blog voortaan op vrijdag leeg is

afbeelding: vrijdagJarenlang hebben Martijn en ik dit blog elke schooldag gevuld. En daarmee houden we ook nog niet op. Maar op vrijdag zal dit blog voorlopig even leeg zijn. Met spijt in het hart, moet ik zeggen, want bloggen is leuk en dankbaar werk, en ik leer er zelf enorm veel van. Maar ....
  • het kost me veel tijd om elke keer te zoeken naar onderwerpen waarvan ik verwacht dat jullie die interesseren en waar jullie ook iets mee kunnen in het onderwijs,
  • het is wel veel werk, als je probeert om niet alleen een linkje te geven, maar ook aan te geven hoe je die website, die tool of dat inzicht kunt gebruiken in je vak,
  • het schrijven op zich gaat snel, maar daaraan vooraf gaat - om de hierboven genoemde redenen - veel tijd zitten,
  • ik heb het de afgelopen periode erg druk gehad met het werk voor MediaMachtig. De droom komt uit, maar om die goed uit te werken ben ik heel veel uurtjes aan het werk. Het geeft wel een heel goed gevoel om dit te kunnen doen, maar in geld levert het me niks op.
  • In de tijd die overblijft, ben ik - gelukkig - heel druk met klussen die overigens ook erg leuk zijn, maar waar ik mijn geld mee verdien ;-)
Het zijn allemaal redenen om mijn focus de komende tijd iets te verleggen, en dit blog één dag in de week leeg te laten. Maar ik hoop wel weer terug te komen. In dit blog of misschien wel via het blog van MediaMachtig, want daar zou ik graag wat meer willen vertellen over waarom mediawijsheid in het onderwijs zo belangrijk en zo leuk is. En wie weet zijn er dan mensen die af en toe een gastblogje willen schrijven: samenwerken is leuker dan alleen werken!

Afbeelding van atache, gepubliceerd onder CC-by-nc-sa.

Geen opmerkingen: