dinsdag 20 maart 2012

Photo Story

Vorige week heb ik WeVideo behandeld; gisteren was Fotobabble aan de beurt in deze serie over het hoe en waarom je leerlingen verhalen kan laten vertellen in het onderwijs. Twee tools waarmee je beiden een verhaal kan vertellen aan de hand van foto's, maar wel heel verschillend wat betreft verdere mogelijkheden. Met Wevideo kan je veel meer dan met Fotobabble, en om ermee te werken heb je ook echt even tijd nodig om je de tool eigen te maken.

Software die een beetje tussen deze beide tools in zit, zowel wat betreft bedieningsgemak als mogelijkheden, is Photo Story, van Microsoft Je kan Photo Story gratis downloaden, mits je een legale versie hebt van het Windows OS.

Ik heb van deze software een handleiding gemaakt: zowel in PDF als in .... Photo Story ;-) Als je een handleiding hebt gemaakt met screenshots is het maken van zo'n Photo Story namelijk nog maar heel weinig werk. Je hoeft alleen de foto's te uploaden en de teksten uit je handleiding in te spreken.

Die handleiding in PDF kan je hier downloaden; de Photo Story op basis van deze handleiding kan je downloaden of hieronder bekijken met - bij één foto - achtergrondmuziek. Wil je liever een versie bekijken zonder achtergrondmuziek (ik word er persoonlijk horendol van), dan kan je hier klikken.

Morgen de allerlaatste blogpost over een tool om verhalen te vertellen. 

2 opmerkingen:

cobie zei

Ik wilde graag de pdf downloaden, maar de drie links in dit stukje (Die handleiding in PDF kan je hier downloaden; de Photo Story op basis van deze handleiding kan je downloaden of hieronder bekijken met - bij één foto - achtergrondmuziek. Wil je liever een versie bekijken zonder achtergrondmuziek (ik word er persoonlijk horendol van), dan kan je hier klikken.)
wijzen allemaal naar het zelfde filmpje.

m2cm zei

@Cobie,

Sorry, foutje! Ik heb de links hersteld. Als het goed is kan je nu beide bestanden bekijken en desgewenst opslaan op je eigen p.c.