vrijdag 26 november 2004

Goede conferentie

Gisteren en eergisteren twee goede conferentiedagen gehad van de Vereniging i&i. Wat is het jammer dat je jezelf op dat soort dagen niet in tweeën kunt splitsen: ik had graag veel meer presentaties bijgewoond. Een aantal presentaties sprongen er wat mij betreft echt uit. Ik heb genoten van het verhaal van Debbie Silver, een Amerikaanse dame met ongelooflijk veel humor. Ze hield een enthousiast pleidooi om in het onderwijs op zoek te gaan naar de leerstijl van elke leerling, om te onderzoeken waar hun sterke kanten liggen en van daaruit de leerling te helpen om zich verder te ontwikkelen.
Een andere sterke spreker was Mark Overmars die een goed verhaal hield over games: waarom games in het onderwijs gebruikt en vooral ook gemaakt moeten worden. Zijn diapresentatie is te vinden op de site InformaticaVO.
Jammer vond ik het dat er bijna geen interesse bleek te zijn voor het project dat De Waag en KPN samen organiseren. Leerlingen krijgen via videotelefoon, gecombineerd met GSM, opdrachten die ze in de wijk moeten uitvoeren. Het lijkt me zelf heel interessant om de mogelijkheden van deze nieuwe technieken voor het onderwijs te gaan verkennen, en ik wacht de resultaten dan ook met spanning af.

Geen opmerkingen: