maandag 20 december 2004

Gmail

Sinds een paar weken heb ik een gratis Gmail-account. Ik wilde er graag eentje hebben om de service uit te proberen. Ik stond er zelf eerst nog wat huiverig tegenover: ik vond het toch geen prettige gedachte dat mijn mail op internet staat. Ik ben wel onder de indruk van de mogelijkheden van Gmail: de omvang van je postbus is niet gering en mail is makkelijk terug te vinden m.b.v. de zoekmogelijkheden van Google. Daarbij heb je dan ook nog de mogelijkheid om aan elke mail een label te hangen en op die manier een soort mappenstructuur aan te brengen. En tegenwoordig kun je je mail ook via een mailprogramma binnenhalen op je computer via POP. Al met al vind ik het toch wel een heel handige service van Google.

Wie een tijdje een account heeft, krijgt de mogelijkheid om anderen te laten delen in die 'vreugde'. Ik mag nu 6 anderen een account aanbieden. Zijn er collega-bloggers die geïnteresseerd zijn in een Gmail-account, dan kunnen ze me een mailtje sturen of via dit log reageren. Wie het eerst komt, die het eerst maalt!

Geen opmerkingen: