dinsdag 29 maart 2005

Games voor het onderwijs

Omdat me nogal eens gevraagd wordt of ik spelletjes weet die gebruikt kunnen worden in het onderwijs, heb ik een paar van mijn favorieten bij elkaar gezet op het net. Ik heb daarvoor gebruik gemaakt van FURL; een site waar iedereen zijn eigen favorieten kan opslaan en naar keus toegankelijk kan maken voor anderen. Een geweldig instrument waarmee je altijd je favorieten bij de hand hebt (zolang je tenminste toegang hebt tot internet), en waarmee je met anderen die geïnteresseerd zijn in hetzelfde onderwerp, je favorieten kunt delen zodat je van elkaars kennis kunt profiteren.

Om een beetje orde in het geheel te krijgen, heb ik 'topics' toegekend aan de games. Ik heb bij iedere game aangegeven voor welke doelgroep die bestemd is, en bij welk van de game gebruikt kan worden. Je kunt games selecteren op vak of op doelgroep (Onderbouw PO, Bovenbouw PO, basisvorming VO, Tweede Fase VO en Tweetalig onderwijs). Daarnaast heb ik trefwoorden toegekend, als een game heel specifiek over een bepaald onderwerp gaat. Je kunt op die trefwoorden zoeken in het zoekveld bovenaan de pagina.

Wil je op de hoogte gehouden van wijzigingen in het overzicht van mijn games-favorieten? Schrijf dan in op de RSS-feed van die pagina. Als je zelf games wilt toevoegen, maak dan een eigen FURL-account of stuur mij een mailtje, dan voeg ik je tip toe aan het overzicht.

Geen opmerkingen: