- tijdperk: over hoe digitale media in het algemeen en games in het bijzonder, onze samenleving hebben veranderd;
- evolutie: hoe hebben games zich ontwikkeld, vanaf een eenvoudig spelletje tennis for two tot de huidige videogames, en online gaming? Welke opleidingen houden zich bezig met games?
- effect: welke effecten hebben games op de gebruikers: werken ze agressie in de hand, of juist niet, werkt gamen verslavend, kun je ook wat leren van games?
- beleving: over de gamecultuur, de communities die zich ontwikkelen rondom verschillende games, de evenementen die georganiseerd worden en over gamers die zelf de games aanpassen aan hun eigen ideeën;
- toepassing: naast games die ontwikkeld zijn als entertainment, zijn er ook serious games: games die ingezet worden voor serieuze zaken, zoals onderwijs, managementtrainingen, instructies en simulaties. Welke games zijn dat en hoe worden ze ingezet?
- kennislounge: in de kennislounge is een quiz te vinden die je kunt kunt beantwoorden als je de informatie op de site hebt bekeken, lesbrieven over gamegeschiedenis, gamecultuur en games en ethiek, voor het voortgezet onderwijs, en links naar sites met meer informatie over games.
De site geeft een prima inleiding op het verschijnsel games, en de lesbrieven bieden veel aanknopingspunten voor interessante discussies. Ik zal er zeker naar verwijzen op de site van Make-a-Game, zodra die online komt!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten