vrijdag 3 juni 2005

Nederland Breedbandland-videoreportage-montageteam

Twee jongens van het Montessori College Nijmegen zitten in de gang achter een p.c. druk te monteren. Pinnacle Studio wordt daarvoor gebruikt.
Thomas Sterk:
Monteren is onderdeel van het vak informatica. Dat vak krijgen we vanaf de vierde. Nu zit ik in 5 Havo, dus ik heb net mijn eindexamen achter de rug. Ik denk wel dat ik dat ga halen. Het vak informatica vond ik plezierig om te doen. Ik vond het niet moeilijk. We leerden er o.a. video's monteren, website gebouwd, database gemaakt, visual basic programmeren, SQL enz. Het meeste gebruik ik wel; van SQL heb ik wel veel geleerd. Ik heb een eigen website. Mijn hobby is het maken van draaiorgelboeken en daarmee verdien ik ook mijn geld. Iets anders dus dan school. het live monteren van de video vind ik leuk om te doen, maar moeilijk vanwege de tijdsdruk die erachter zit.

Geen opmerkingen: