vrijdag 2 september 2005

Games in de pers

De vakantie was een prima periode om weer eens lekker te kunnen lezen. Ik heb met heel veel plezier me toegelegd op één van mijn hobby's: lettervreten ;-) Naast allerlei ontspannende boeken en tijdschriften, was er ook weer eens tijd om vakliteratuur door te nemen. Ook dat vind ik zalig. Zoals ik gisteren al zei: leren vind ik leuk! Eén van de tijdschriften die ik heb gelezen is online te vinden: Innovate : Journal of online education. Het augustus/septembernummer van dit tijdschrift is helemaal gewijd aan games. Artikelen over wat een goede game te bieden heeft, een beschrijving van SimSchool (een simulatiespel waarbij leraren in opleiding lesgeven 'oefenen' in een virtuele klas), een artikel over waarom het lastig is om het gebruik van games in het onderwijs in te bedden, een pleidooi om in onderwijs meer game-achtige elementen in te bedden: ik vond het heerlijk en zeer verrijkend leesvoer.

Overigens: ook in dagbladen en tijdschriften is veel aandacht besteed aan games. In de NRC van vrijdag 12 augustus stond een uitgebreid artikel van Jos de Mul over games (Ook de duivel is dol op spelletjes, nog te lezen op de site van de Erasmus Universiteit) en in HP/De Tijd van week 33 stond een artikel over jongeren die steeds slimmer zouden worden omdat ze veel videospelletjes spelen en tv kijken. Leuk om te merken hoe games steeds meer op een positieve manier in de pers komen!

Geen opmerkingen: