Raoul Teeuwen (van ICT op School) wees me op een artikeltje in het weblog van Joystick. Daarin wordt melding gemaakt van een nieuw project op het Entertainment Technology Center van de Carnegie Mellon University. Vier afgestudeerde studenten van Carnegie Mellon University hebben zich ten doel gesteld iedere week één game te bouwen. Dat betekent in totaal per student maar liefst 52 games dit jaar. De resultaten van het project van afgelopen jaar (200 games) en dit jaar zijn te vinden op de site. De gedachte achter dit project is dat een grappig spel niet gecompliceerd hoeft te zijn, en dat het mogelijk is om eenvoudige games te bouwen die wel heel leuk zijn, mits ze interactie en een boeiende doelstelling bieden. De regels zijn:
- Elk spel moet gemaakt worden in minder dan 7 dagen
- Elk spel moet gemaakt zijn door één persoon: script, zowel als vormgeving en geluid
- Elk spel moet gebaseerd zijn op één onderwerp, bijv. "zwaartekracht", "plantengroei", "magnetisme", etc.
De resultaten zijn niet allemaal even sterk, maar sommige zijn erg leuk. Bijvoorbeeld het spel waarbij je een toren moet bouwen, of die waarbij je papieren bootjes met behulp van parapluutjes droog aan de overkant moet brengen. Wie meedoet aan de wedstrijd Make-a-Game kan op deze site zeker inspiratie krijgen voor het bouwen van een educatieve game!
Bron: Joystick weblog
Geen opmerkingen:
Een reactie posten