woensdag 2 november 2005

Les via SMS

Avonturenpark HellendoornAvonturenpark Hellendoorn heeft een nieuwe speurtocht voor leerlingen in het voortgezet onderwijs. Ze kregen via SMS zes opdrachten. De antwoorden moesten op het spelformulier worden ingevuld en vormden samen een sleutelwoord, dat vervolgens per sms moest worden teruggestuurd. De centrale computer hield de binnenkomende sms-jes bij en registreerde ook wie ze had ingezonden. Via het versturen van de opdrachten werd in de gaten gehouden hoe de bezoekers zich over het park verdeelden.

Ik ken de speurtocht niet, maar ik vind het wel een leuk idee. Als ik afga op de verhalen van mijn kinderen worden in het voortgezet onderwijs 'gewone' speurtochten lang niet altijd gewaardeerd door de leerlingen. Ik denk dat het gebruik van SMS aan die gewone speurtochten een nieuwe dimensie toevoegt. Ik ben benieuwd of ze ook van de andere mogelijkheden van die apparaatjes gebruik maken: foto's maken, geluiden opnemen enz. Stel je eens zo'n speurtocht voor in een dierentuin met als extra opdracht 'maak een ringtone van een brullende leeuw' of 'maak een screensaver van een pinguin'. Ik ben benieuwd wat dat voor resultaten zou opleveren ;-)


Bron: PCM : Personal Computer Magazine

Geen opmerkingen: