woensdag 21 december 2005

Druk bezig, deze kerstdagen


ragdollIk heb een kat. Een witte kat met veel haar. En ik heb een kerstboom. Een groene kerstboom met veel naalden. Een uitdagende combinatie, vindt mijn kat. Met fonkelende ogen strijkt hij langs mijn benen. Of ik kom spelen? Dat lijkt me niet zo'n goed idee, dus ik aai hem maar eens over zijn vacht. Luid ronkend laat hij zich op de grond vallen om vervolgens verheugd weer op te springen en onder de de boom te gaan liggen. Nou ja, liggen? Hij zwiept eens met zijn staart en piept bijna van plezier. Heerlijk om je zo te schurken aan een boom. Als zijn vacht vol zit met naalden, heeft hij er genoeg van. Vol enthousiasme stuift hij op me af. Of ik nog eens wil aaien? Deze keer ga ik er niet op in. Jammer, maar het dempt zijn plezier niet, want uit puur plezier spurt hij door de kamer en springt op de krabpaal. Daar blijft hij zitten. Hij heeft er duidelijk plezier in. Ik iets minder. De boom is een stuk kaler dan daarnet, vooral aan de onderkant. De kamer daarentegen is nu voorzien van een groen tapijtje van dennenaalden. Ik pak toch maar weer een keer de bezem en begin te vegen. Ik ben er maar druk mee, deze dagen. Degene die daar het meest van geniet is de kat. Weet je wel hoe leuk je met een bezem kunt spelen?

Geen opmerkingen: