maandag 27 maart 2006

Game over Games en geschiedenis

Rome total warNaar deze bijeenkomst zou ik graag toe willen gaan, maar ik ben bang dat het me niet gaat lukken. Maar omdat ik weet dat een aantal mensen die mijn weblog lezen geïnteresseerd zijn in games, wil ik jullie graag attenderen op de studiedag van de Vereniging voor Geschiedenis & Informatica (VGI) en de Stichting voor de Nederlandse Archeologie (SNA) : Game over Games en geschiedenis.

De studiedag wordt als volgt ingevuld:

  • 's morgens (vanaf 9.30 uur): workshop waarbij een kleine groep geïnteresseerden verschillende computergames uit kunnen proberen die vervolgens geëvalueerd worden op historische context
  • 14.00 – 14.30 uur: Introductie Geschiedenis in Games & evaluatie ochtend workshop. Luuk Schreven (NIWI)
  • 14.30 – 15.15 uur: Wat doet de jongen achter de computer, spelen of leren? Over games, historie en educatie. Connie Veugen (Vrije Universiteit)
    15.15 – 15.45 uur: De Parthen zijn gesneuveld, de Brit is overwonnen, ga spelen, Romeinen. Authenticiteit en educatieve waarde van Rome: Total War. Sander van Dorst (IBM / Gemina Project)
  • 15.45 – 16.00 uur: Koffiepauze
  • 16.00 – 16.30 uur: Wat valt er nou te leren aan een computerspelletje? Jeroen van der Vliet (SNA)
  • 16.30 – 17.00 uur: Truth and Beauty - Balancing Entertainment and Authenticity in Historical Game Development. Iain Howe (Guerilla Games)
  • 17.00 uur : Discussie

Deelname aan deze dag is gratis. Je hoeft je alleen aan te melden bij Paula Witkamp van de KNAW.

Het lijkt me een boeiende dag te worden. Wat mij betreft dus: warm aanbevolen!


Gevonden via het ICTO weblog van de Universiteit Leiden.

Geen opmerkingen: