Ik ben apetrots op het werk van de leerlingen: het is absoluut niet makkelijk om in teamverband een game te maken. Daarvoor is heel wat overleg nodig, en wie zelf regelmatig teamwerk levert, weet dat het vaak behoorlijk lastig is om alle leden van een groep enthousiast en aan het werk te houden, en dan moeten ook nog eens alle neuzen dezelfde kant op staan. Het maken van een educatieve game in groepsverband is nog lastiger, want op dat gebied is nog maar weinig expertise en er zijn nog niet veel voorbeelden, dus dat betekent echt dat je zelf het wiel moet uitvinden. Wat is leuk om te leren in een spel, en hoe pak je dat dan aan, en vertaal je dat naar de mogelijkheden van je team? Tot slot moest bij de game ook nog een behoorlijke hoeveelheid documentatie geleverd worden: een handleiding voor de gebruikers, voor de jury, en een verantwoording met daarin een beschrijving van de doelgroep en de doelstelling van de game, vermelding van de gebruikte bronnen en een beschrijving van de werkwijze van het team. Ga er maar eens aan staan!
Toch hebben maar liefst 55 teams het gepresteerd om aan deze superzware opdracht te voldoen. Een compliment voor de teams, èn de coaches die toen ze aan dit project begonnen lang niet altijd hebben overzien wat ze zich op de hals haalden ;-)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten