donderdag 29 juni 2006

Winnaars Make-a-Game bekend

Make-a-Game finaleTsja, dit moet ik natuurlijk in mijn weblog publiceren: de winnaars van Make-a-Game 2005-2006 zijn gekozen door de vakjury. Zes teams gaven een pitch waarin zij hun game presenteerden; uit deze groep halve-finalisten heeft de vakjury de hoofdprijswinnaar gekozen. Op deze plaats nog een keer mijn felicitatie aan alle teams die een game hebben ingeleverd en natuurlijk vooral aan de winnaars van de wedstrijd!

En dan nu..... de winnaars:

Een halve finale-prijs ging naar de teams: Bittopia, Evolution en Virusvreters.
De docentenjuryprijs werd uitgereikt aan het team dat de game Brainteaser heeft gemaakt.
De deelnemersjuryprijs was voor de makers van Multiculti.
De allerbeste game dit jaar was.... Body Battle. Rutger Harder, Jaime van Kessel, Corné van Kessel, Pim Velders, Michael de Wit van O.R.S. Lek en Linge, Culemborg, die bij het bouwen van de game gecoached zijn door hun docent Luuk van Beers, kregen gisteren de hoofdprijs uit handen van Marlies Wijnen, de voorzitter van de vakjury.

De vakjury schreef in haar rapportage over Body Battle:
Spannend spel, waarbij gameplay en educatie prachtig samenwerken! Om het spel goed te kunnen spelen moet je een slimme strategie bedenken waarbij je de stamcellen zo laat evolueren dat je er optimaal gebruik van kunt maken. Een goede opbouw in levels, waardoor de speler steeds meer begrip krijgt van het immuunsysteem. Door het spelen van dit spel ervaar je hoe het proces van het immuunsysteem in elkaar zit, waardoor je het beter begrijpt dan wanneer je dat uit een boek leert. Grafisch ziet het spel er goed verzorgd uit en de muziek is goed gekozen. Er zijn nog een paar zaken die verbeterd kunnen worden: het spel begint op een hoog niveau waardoor je de handleiding goed moet lezen om het spel te begrijpen. Het zou goed zijn om nog één of meer levels te ontwerpen waarin de speler uitgelegd krijgt wat nu in de handleiding staat en als er een in-game handleiding ingebouwd wordt. Maar overall: een superprestatie waar menig professioneel gamedesigner jaloers op zal zijn!

Alle winnaars krijgen, naast een prijs in de vorm van een spelcomputer of een mp-3 speler, tijdens de Nederlandse Game Dagen een masterclass, verzorgd door de faculteit Kunst, Media en Technologie van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. De hoofdprijswinnaars krijgen daarbij nog een tweedaagse masterclass die verzorgd wordt door Ranj, Streamline Studios en Philips Homelab. Ze mogen ook aanschuiven bij de gala-avond van de Nederlandse Gaming Industrie tijdens de Nederlandse Game Dagen.

1 opmerking:

Edwin Mijnsbergen zei

Geslaagd hoor!

Prachtinitiatief!