donderdag 6 september 2007

Ratchet and Clank: Size Matters; Groot of klein?

Omdat alle spelletjes al ingepakt waren samen met de DS en het toch wel lang rijden was, heb ik Rayman 3 voor de GBA SP gepakt en deze in de oude DS gestopt. Ik had dit spel nog nooit uitgespeeld, omdat het spel veel te moeilijk was. Bij sommige levels ga je meer dan 20 keer dood voordat je eindelijk een level hebt gehaald en bij sommige punten kom je na 20 keer proberen nog niet over. Ik ben toen gestopt bij een voor mij toen onmogelijk level, en het spel heeft door de jaren in de kast gelegen. Het zelfde wou ik eigenlijk zeggen voor Ratchet and Clank: Size Matters (RAC: SM) op de PsP. Met dit spel heb ik in het begin ook veel moeite gehad. Maar uiteindelijk was er toch iets dat mijn mening veranderde.

Een vriend van mij is helemaal gek van de Ratchet and Clank serie. Ik kom dan wel eens langs, dan proberen we het in de multiplayer te doen en dan word ik weer hard ingemaakt. Nu ben ik geen slechte verliezer maar de fun van de serie heb ik nooit ingezien. Totdat ik dit spel zag. In RAC: SM word Ratchet van zijn vakantieplaneet gehaald om de strijd aan te binden met de kwaadaardige technobites. Al lopend door het avontuur met je wapens in je hand kom je erachter wat deze technomites van plan zijn.

In heb begin was het best wel moeilijk om te leren hoe je het beste kan schieten, maar al snel leer je hier mee om te gaan. Het is dan ook niet erg moeilijk. Als je het avontuur helemaal uitgespeeld hebt, kan je weer opnieuw gaan beginnen om een nieuw pantser te veroveren en daarna kan je dit nog een keer doen maar dan op een steeds moeilijker niveau. Probleem is wel dat de laatste eindbaas zo moeilijk uit te spelen is de eerste keer dat als je al je munitie op hem leegschiet, hij nog niet half dood is. Dit was ook de reden dat ik het eerst met Rayman wilde vergelijken. Maar hier kan je het jezelf makkelijker maken door een voorgaand level overnieuw te doenom je wapens te trainen en bolts (geld) te verdienen om uiteindelijk het überwapen te kopen: De RHYNO.

RAC: SM is een verzamelijk van onderdelen, gestopt in een PsP game. Het vechten, ruimteschipgevechten, en racen is heel mooi in een game verwerkt zodat deze game heel erg gevarieerd blijft. Ik mis echter alleen de arena gevechten waar je gewoon een hele lange tijd vijanden kon afknallen zodat de bolts in het rond vlogen. Klein minpuntje bij een toch mooie PsP titel.



Plus:
- Leuke PsP titel
- Combineert elementen van alle Ratchet en Clank spellen

- Blijft uitdagend; wel 3 keer zonder verveling uit te spelen




Min:
- Geen arena gevechten
- Eindbazen zijn soms erg lastig
- Begin is erg moeilijk

Geen opmerkingen: