woensdag 17 oktober 2007

Games en televisie

Naar de site van het JeugdjournaalIk ben geen fanatieke tv-kijker maar zo af en toe zijn er dingen die mijn aandacht trekken. Deze keer heb ik zelfs 2 dingen geprogrammeerd in mijn video.

Deze week is het Cinekid-festival. Daar is van alles te doen op het gebied van film, televisie en nieuwe media. Elke dag is er een speciale uitzending van het Jeugdjournaal over Cinekid. Morgen, om 17.00 uur, is die gewijd aan games op internet. Die wil ik dus zeker zien!

Wat ik vandaag ook heb geprogrammeerd in mijn videorecorder zijn de 8 nieuwe uitzendingen van het H.O.T.-team van Willem Wever. H.O.T. staat voor Historisch Opsporings Team. In de uitzendingen beantwoord het H.O.T.-team onverwachte of spannende vragen over geschiedenis. Zo zoekt H.O.T. bijvoorbeeld uit hoe Rembrandt zijn beroemde en nogal grote schilderij De Nachtwacht schilderde. En waarom sloegen tijdens de Beeldenstorm mensen door het hele land alle beelden en mooie versieringen in kerken kapot?

De uitzendingen zijn elke week om 9.10 uur op Nederland 3. De eerste is op 21 oktober, de laatste op 9 december. H.O.T. is een programma van de NCRV in samenwerking met Anno, waar ik al vaker over heb geschreven.

De moeite waard om een keer achter de p.c. weg te gaan ;-)

Geen opmerkingen: