woensdag 12 maart 2008

Multimedia en techniek: Minatica

Naar de site MinaticaNiet alleen in Nederland zijn mensen actief op het gebied van multimedia en techniek: ook onze zuiderburen doen allerlei interessante dingen. Maar alhoewel Vlaanderen voor mij bijna dichterbij is dan Groningen ben ik toch slecht op de hoogte van Vlaamse websites en weblogs over ict en onderwijs. Gelukkig tref ik via mijn weblog af en toe mensen die me een stapje verder helpen om de Vlaamse ICT-wereld te leren kennen.

Zo kreeg ik onlangs een mailtje van een gamereportor en -moderator van de website www.minatica.be: Andy Janssens. Hij vroeg me of hij een artikel over games dat ik een aantal jaren geleden heb geschreven mocht gebruiken om zelf een artikel te schrijven. Daar heb ik natuurlijk geen enkel bezwaar tegen en het was een mooie aanleiding om eens een kijkje te nemen op zijn site: Minatica.

Minatica is een website/forum voor alle computerproblemen. De bedoeling van de site is om mensen met computerproblemen gratis te helpen en een zo vlot mogelijke service te bieden. Er is echt veel te halen: handige programma's op verschillende terreinen, erg duidelijke tutorials om zelf dingen te leren en lessen over Paint Shop Pro, Animation Shop, Photoshop, PowerPoint en fotografie die je kunt volgen en waarbij je ondersteuning krijgt via het forum.

Het is zeker de moeite waard om hier eens een kijkje te nemen. De lessen en tutorials zijn duidelijk en er is voor elk wat wils: van een instructie hoe je een eigen account aanmaakt in Outlook Express tot hoe je de bios van je pc kunt flashen, en van het aanmaken van etiketten in Word tot hoe je je toetsenbord kunt gebruiken als muis (handig als er weer eens een muis uit het computerlokaal verdwenen is!).

Kortom: er is veel te halen voor iedereen die met computers werkt. En op zijn Hollands: helemaal voor niks, noppes, nada ;-)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Je bent en blijft geweldig, Margreet! Wat een heerlijke blog is dit toch. Altijd als ik hier kom: een feest voor de geest. En jouw (oog)appel die niet ver van de boom is gevallen, Martijn, die blogt ook fantastisch. ja, het zit in de familie ... Zeggen ze dat bij jullie ook?

Veel succes en groeten
van een fan, janien

m2cm zei

@Janien,
Dank voor je complimenten. Toch leuk dat Nederland en Vlaanderen elkaar zo op weg kunnen helpen. Ik leer wat van een Vlaamse site en jij leert weer wat van een Hollands blog ;-)

Martijn van den Berg zei

Laten we dan zeggen dat die appel van een hoge boom is gevallen. ;-) Ik ben overgehaald op een gegeven moment, maar vind het ook wel leuk om hier af en toe mijn zegje te doen. Het geeft je wel bekendheid af en toe in de onderwijswereld, en ik vind mezelf een leuke aanvulling op Margreets blog, al zeg ik het zelf.