donderdag 9 april 2009

Groeien door Games; de finale

Door: Martijn van den Berg

De finale van Groeien door Games was voor mij de afsluiting van een project waar ik aardig wat uurtjes in had gestopt. Dit project was qua tijd toch één van de grootste projecten waar ik de meeste tijd in had gestopt en waar ik me ook uiteindelijk heel erg betrokken bij heb gevoeld. Uiteindelijk heb ik toetsen verzet om bij de finale te kunnen zijn, maar ik had dit echt niet willen missen.

Mijn interesse gaat vooral naar de gamemaker games, niet alleen omdat ik deze allemaal gespeeld heb, maar ook omdat hier naar mijn mening de meeste kwaliteit bij zat, door het hoge aantal inzendingen. Leuk vond ik ook dat met het relatief lage aantal mensen dat met gamemaker om kan gaan, er toch een flink aantal inzendingen waren. Ik was vooral verrast met de game die uiteindelijk de eerste prijs won, Search for Musicians (godzijdank bijna zonder Engelse spelfouten). Die deed me denken aan de tijd dat ik nog muziek had als vak. De eindtoets was dat je een cd'tje met Piccolo en Saxo mee naar huis kreeg, waar een verhaaltje over instrumenten verteld werd. Dat moest je dan 10 keer luisteren en dan kreeg je een toets over de geluiden van instrumenten. Waardeloos eigenlijk.

Deze game zou (met een beetje uitbreiding) hier verandering in kunnen brengen. De cartoony stijl en de combinatie van instrumenten maakt het tot een mooi geheel. Dat mag dan qua gameplay niet de mooiste game zijn, maar het is in ieder geval de beste vertolking van een game die bruikbaar is in de klas.

Dit was de laatste post op dit blog voor de pasen. A.s. dinsdag zijn we er weer. Prettige dagen en eet niet teveel eieren!

Geen opmerkingen: