maandag 1 februari 2010

Handleidingen

afbeelding van een vraagtekenScholen vragen me nogal eens om handleidingen. Voor het werken met Skydrive, met Google Maps of voor het omzetten van bestanden naar een pdf-formaat, het opstellen van een enquête, hoe je grote bestanden kunt verzenden en nog veel meer. Ik heb die handleidingen niet paraat, maar er zijn gelukkig wel mensen die dit soort handleidingen verzamelen. Op hun collecties doe ik graag een beroep. Hier een lijstje van mijn favorieten:
Natuurlijk kan je ook zoeken naar handleidingen met een zoekmachine: als je zoekt op het onderwerp en daaraan het woord 'handleiding' toevoegt (of 'tutorial', 'howto' of andere synoniemen), dan vind je ook vaak veel. Maar van bovenstaand lijstje maak ik zelf vaak gebruik!

Afbeelding van 姒儿喵喵, gepubliceerd onder CC-by-nc-sa.

2 opmerkingen:

Serge de Beer zei

Beste Margreet, wellicht mag ik op deze post nog mijn uitleg over diverse onderwerpen toevoegen. Deze zijn gratis te downloaden op www.learningtour.nl/cursus

Hartelijke groet,
Serge de Beer

m2cm zei

@Serge,
natuurlijk mag dat. Maar in mijn post doel ik veel meer op korte handleidingen; wat jij doet zijn complete lessen. Maar het is zeker een nuttige aanvulling!