Primary Access kent een uitgebreide docentendeel. Als je je aanmeldt als docent kan je daar klassen aanmaken, leerlingen toevoegen aan je klassen, en opdrachten klaar zetten. Je beschrijft de opdracht in woorden, en je zet desgewenst beeldmateriaal klaar. Daarbij kan je gebruik maken van een heel uitgebreide verzameling van foto's over de Amerikaanse geschiedenis, o.a. van de collectie van de Library of Congress en National Geographic. Je geeft daar ook aan of leerlingen gebruik mogen maken van foto's op het web of dat ze alleen met de door jou aangeboden foto's aan de slag mogen. Je kunt ook kijken wat andere - Amerikaanse - docenten aan opdrachten hebben gemaakt. Als je een opdracht vindt die je wilt gebruiken, kan je die kopiëren naar je eigen lijst met opdrachten. Tot slot geef je per leerling aan welke opdracht je klaar wilt zetten. De leerling maakt de opdrachten die je hebt klaargezet in het leerlingendeel van de site. Van iedere leerling die je in je klas hebt aangemaakt, kan je in het logboek bekijken wat hij heeft gedaan, en wat het eindresultaat is.
Ik ben erg enthousiast over het lerarengedeelte van deze site en vind het jammer dat het beschikbare (prachtige) beeldmateriaal alleen betrekking heeft op de VS. Maar omdat je ook beeldmateriaal kunt gebruiken van o.a. Flickr (je kunt alle foto's van een account in één keer inladen), is de tool toch ook heel geschikt voor gebruik in Nederland en voor onze vaderlandse geschiedenis. Wees je daarbij er wel van bewust dat het materiaal dat je toevoegt onder een Creative Commons licentie (by-nc-sa) beschikbaar gesteld wordt aan anderen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten