donderdag 14 oktober 2010

ICT op Stenden

Door: Martijn van den Berg
Toen ik deze school uitkoos, en daarbij besloot 170 kilometer verderop te wonen, hoopte ik dat deze school beter zou worden dan de vorige. Op mijn middelbare school heb ik veel tijd gestoken in het me irriteren aan alle dingen die verouderd waren, en aangezien deze school er toch heel erg vernieuwend uitzag, heb ik toch deze school gekozen.

Stenden is redelijk vernieuwend wat betreft ICT. Het kent een digitale leeromgeving waar alle stof nog een keer bekeken kan worden. Deze wordt gebruikt als een digitale opslagplaats voor leraren. Daarnaast is er een website waar men zich kan intekenen voor toetsen en waar resultaten bekeken kunnen worden. Stenden heeft ook nog eens een interne website waar men zich kan inschrijven voor bedrijfspresentaties, waar men de roosters kan raadplegen en waar de online catalogus huist.

Klinkt dit nog niet verwarrend? Voor mij in ieder geval wel toen ik hier op deze school kwam. Omdat de school veel waarde hecht aan de feedback van studenten, heeft Stenden een website in het leven geroepen waar alle links op staan. Het vermijden van het gebruik van verschillende websites is vrij onmogelijk, daarom is dit een manier om alles in ieder geval te bundelen.

Uiteindelijk brengt dat me ook terug bij mijn eerste vraag. Hoe goed zijn de ICT faciliteiten van mijn school eigenlijk? Ik vind het feit dat ze altijd op zoek zijn en openstaan voor verbetering op ICT gebied al een groot verschil met veel andere scholen. Daarnaast kan je zien dat ICT gefaciliteerd wordt, door de vele lokalen met beamer, de uitleen van ICT middelen en de stimulans van de kant van docenten om ICT te gebruiken. Mijn school is niet de top wat betreft ICT, maar vaart wat mij betreft een goede koers.

Geen opmerkingen: