- je kan er spelletjes maken, bijv. om woordjes of definities te leren (zie het voorbeeld onderaan deze blogpost)
- er is een tool om sorteerspelletjes mee te maken,
- je kan er QR-codes maken waarachter je bijvoorbeeld een filmpje kan 'verstoppen', of het antwoord op een vraag,
- je kan afbeeldingen (door leerlingen laten) voorzien van labels,
- er is een timer waarmee je af kan tellen,
- er is een fruitmachine waarmee je willekeurig namen kan kiezen (bijv. wie in de klas iets mag doen),
- je kan Venn-diagrammen maken waarmee je kan laten zien wat de overeenkomsten en verschillen zijn tussen 2 of 3 begrippen,
- je kan tijdlijnen maken, die je kan voorzien van afbeeldingen (bijv. een tijdlijn waarop je de waterkringloop laat zien). Daarbij kan je bijvoorbeeld eerst de verschillende onderdelen van het proces aanmaken en dan aan de leerlingen vragen om die in de goede volgorde te zetten,
- er is een tooltje waarmee je zinnen in een bepaalde volgorde kunt (laten) zetten, bijvoorbeeld om gezamenlijk te bepalen wat het belangrijkste argument is in een discussie of wat de eerste stap is die gezet moet worden om een bepaald doel te bereiken.
Een nadeel van Classtools zijn de advertenties: die vind ik zelf nogal overdadig aanwezig bij sommige tools. Gelukkig kan je daar voor een beperkt bedrag vanaf komen: voor een bedrag van £75 per jaar ben je van alle advertenties af, je kan de spellen e.d. die je hebt gemaakt met Classtools online bewaren en je kan alle tools in fullscreen bekijken. Maar als je geen probleem hebt met de advertenties, dan kan je Classtools gratis gebruiken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten