woensdag 28 maart 2012

Cijfermateriaal mediawijsheid en kinderen

In verband met een opdracht op het gebied van mediawijsheid en kinderen die ik aan het doen ben, was ik afgelopen weken druk bezig om cijfermateriaal te verzamelen. Dat valt nog helemaal niet mee: er is natuurlijk genoeg materiaal over allerlei onderwerpen verzameld, maar heel veel daarvan is alleen beschikbaar als je daar een fiks bedrag voor neertelt. En in veel (gratis en niet gratis) publicaties waarin cijfermateriaal verwerkt is, vind je alleen de samenvatting van de onderzoekscijfers, terwijl ik juist ook de achterliggende cijfers nodig had.

Gelukkig zijn er ook bronnen waar je gebruik van kan maken zonder dikke portemonnee en zelfs bronnen waar je ook de achterliggende cijfers kan opvragen. Voor mijn onderzoek heb ik dankbaar gebruik gemaakt van o.a.:
Mocht je zelf cijfermateriaal nodig hebben op het gebied van mediawijsheid en kinderen, dan kan ik je deze sites van harte aanbevelen!

Afbeelding van Mark Morgan Trinidad A, gepubliceerd onder CC-by-nc.sa.

Geen opmerkingen: