vrijdag 10 december 2004

Vuurwerkspel

Via de Scholenlijst werd ik geattendeerd op een vuurwerkspel, waarin kinderen leren hoe ze om moeten gaan met vuur en vuurwerk. Alhoewel ik blij ben met de poging om die bij de meeste kinderen niet zo populaire boodschap in een spel te verpakken, moet ik zeggen dat ik de uitvoering van dat idee maar matig vindt. Het spel mist mijns inziens veel elementen die een computergame succesvol maken. Het spel kan maar op één niveau gespeeld worden, als je een fout maakt moet je bij elk spel weer helemaal vooraan beginnen, er is maar één manier waarop de eindstreep bij elk spel behaald kan worden en als speler heb je geen controle over de snelheid waarmee het spel doorlopen kan worden: elke tekst wordt helemaal voorgelezen en de speler kan de teksten niet overslaan. Jammer: volgens mij heeft het spel genoeg elementen om er iets veel leukers van te maken! Ik zou de makers van het spel graag willen wijzen op de publicatie van EPN over (o.a.) games: Parels en groeibriljanten. Ze kunnen ook het artikel lezen dat ik schreef over games en dat gepubliceerd is door Docentenplein.

Geen opmerkingen: