Wat, volgens de leerlingen, het maken van het spel moeilijk maakte was niet de techniek, maar de samenwerking: het vergt heel wat organisatie om de neuzen van 12 leerlingen dezelfde kant uit te krijgen! Maar je leert er heel wat van: hoe zag de wereld eruit ten tijde van de VOC, hoe bouw je een game, hoe leg je in wiskundige formules vast wat er in het spel gebeurt en hoe geef je het spel vorm? Niet eenvoudig, maar het resultaat van de inspanningen mag er zijn. De game is nog niet helemaal af, en ik hoop dat de leerlingen er nog verder mee gaan, maar het geeft wel een goed beeld waartoe gemotiveerde leerlingen in staat zijn. En dat ze gemotiveerd zijn is te zien aan de trots waarmee ze op deze bijeenkomst van Nederland Breedbandland hun product presenteren!
vrijdag 3 juni 2005
Nederland Breedbandland-The legend of the seven seas
Leerlingen uit verschillende klassen van de Waerdenborch, een school voor VO in Holten, hebben in het kader van iEARN een webbased game ontwikkeld: Legend of the seven seas. Het resultaat zal in juli op de internationale conferentie in Dakar (Senegal) door vijf leerlingen gepresenteerd worden. Het spel Legend of the seven seas is een soort handelsspel dat zich afspeelt in de tijd van de VOC. Hierbij wordt geld verdiend of verloren door goederen van het ene naar het andere land te verschepen.
Wat, volgens de leerlingen, het maken van het spel moeilijk maakte was niet de techniek, maar de samenwerking: het vergt heel wat organisatie om de neuzen van 12 leerlingen dezelfde kant uit te krijgen! Maar je leert er heel wat van: hoe zag de wereld eruit ten tijde van de VOC, hoe bouw je een game, hoe leg je in wiskundige formules vast wat er in het spel gebeurt en hoe geef je het spel vorm? Niet eenvoudig, maar het resultaat van de inspanningen mag er zijn. De game is nog niet helemaal af, en ik hoop dat de leerlingen er nog verder mee gaan, maar het geeft wel een goed beeld waartoe gemotiveerde leerlingen in staat zijn. En dat ze gemotiveerd zijn is te zien aan de trots waarmee ze op deze bijeenkomst van Nederland Breedbandland hun product presenteren!
Wat, volgens de leerlingen, het maken van het spel moeilijk maakte was niet de techniek, maar de samenwerking: het vergt heel wat organisatie om de neuzen van 12 leerlingen dezelfde kant uit te krijgen! Maar je leert er heel wat van: hoe zag de wereld eruit ten tijde van de VOC, hoe bouw je een game, hoe leg je in wiskundige formules vast wat er in het spel gebeurt en hoe geef je het spel vorm? Niet eenvoudig, maar het resultaat van de inspanningen mag er zijn. De game is nog niet helemaal af, en ik hoop dat de leerlingen er nog verder mee gaan, maar het geeft wel een goed beeld waartoe gemotiveerde leerlingen in staat zijn. En dat ze gemotiveerd zijn is te zien aan de trots waarmee ze op deze bijeenkomst van Nederland Breedbandland hun product presenteren!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten