vrijdag 30 september 2005

Technisch Bargoens

Gelezen op (of is het in??) Taaluniversum:


Bargoens woordenboekDe meeste werknemers op kantoor raken in de war door het jargon van het IT-personeel, zo blijkt uit een recent onderzoek van Computer People. Het Britse IT-adviesbureau deed een peiling bij duizend werknemers om na te gaan hoe de communicatie tussen IT'ers en hun niet-IT-collega's kan worden verbeterd. Meer dan de helft van de ondervraagden (56%) heeft het gevoel dat diegenen die hen op computervlak zouden moeten ondersteunen gewoon een andere taal spreken. Bovendien geeft 40% aan dat hun IT-staff zich onvoldoende bewust is van de chaos die hun technisch Bargoens in de bedrijfsomgeving teweegbrengt.


Misschien is het niet helemaal vergelijkbaar, maar dit klinkt me wel heel bekend in de oren. Veel ict-coördinatoren hebben er moeite mee om hun collega's te overtuigen van het nut van ICT in het onderwijs. Als ik dit lees, begin ik me af te vragen of het misschien alleen ligt aan de taal die wij gebruiken en niet zozeer aan de argumenten. Ik denk dat ik in de toekomst toch eens wat vaker moet controleren of mijn verhalen eigenlijk wel begrepen worden of dat ook ik technisch Bargoens blijk te spreken!

Geen opmerkingen: