vrijdag 7 oktober 2005

Hij is er weer: de Krakercompetitie!

Niet alleen voor kinderen is het een uitdaging om te zoeken op het web: ook volwassenen vinden daarin een hobby. Ik vind het zelf altijd leuk als mijn kinderen mijn hulp vragen als ze wat moeten zoeken op het net. Erg weinig didactisch neem ik dat met veel plezier van ze over. Ze leren er niks van, maar dat vinden ze helemaal niet erg ;-) Maar ja, ik kan nu niet zeggen dat dat echt verstandig van me is, want ooit zullen ze het toch zelf moeten doen! Ik denk dus dat ik die innerlijke drang om dingen op te zoeken maar eens op een andere manier moet gaan invullen: ik moet me maar eens gaan inschrijven voor de Nationale Krakercompetitie. Daar worden echt moeilijke vragen gesteld, dus de uitdaging is groot. En dit jaar kunnen er ook weer (voor het eerst sinds 2002) teams inschrijven van zoekprofessionals. Dat is dus een extra uitdaging: hoe sterk ben ik in vergelijking met echte cracks in het vak?

BTW: je hoeft geen zoekprofessional te zijn om met een team deel te nemen: elk team is welkom, dus bijvoorbeeld ook teams van meesters en juffen of van leraren en leraressen. Op de site van de Nationale Krakercompetitie kun je op zoek gaan naar teamleden. Wie doet er mee??

Geen opmerkingen: