Ik heb de gratis editie gespeeld en ik moet zeggen: het is een leuk spel om te spelen. De vormgeving is mooi, de besturing gaat redelijk vanzelfsprekend (doet een beetje denken aan de besturing van het spel Oblivion). Ik kan me voorstellen dat kinderen die het niet leuk vinden om steeds weer sommetjes te moeten maken, dit een uitdaging vinden. Maar veel meer dan dat doet dit spel niet: het is niet zo dat je door het spelen van dit spel begrip krijgt van rekenen, dat je verschillende methoden aanleert om te vermenigvuldigen, dat je leert schatten wat het antwoord is enz. Het is een echt een 'drill & practice'-game, waarbij je door veel te oefenen steeds sneller gaat rekenen. En dat vind ik wel jammer: ik had graag tussen de oefenlevels door extra levels gehad waarin de speler dingen werden aangeleerd. Want mijns inziens zit het bijzondere van games niet in dit soort spellen, maar vooral in het feit dat je daarmee inzicht kunt geven in zaken. De spelletjes van het Freudenthal-instituut zitten veel meer op die lijn, maar dat vind ik dan weer geen echte spellen. Misschien is het goed als BigBrainz en het Freudenthal-instituut een kijkje bij elkaar gaan nemen; volgens mij krijgen we dan echt leuke, praktisch bruikbare en didactisch goed doortimmerde games!
N.B. Ik vergat nog te zeggen dat Timez Attack een Engelstalig spel is, maar omdat taal eigenlijk alleen een rol speelt bij de uitleg zal dat geen belemmering zijn voor het gebruik van dit spel op Nederlandse scholen.
2 opmerkingen:
Volgens mij is Lieven geen zij.
Ik denk dat door het plaatje op zijn blog.
Maar verder sta ik altijd vooraan om zij(m/v) te roepen wanneer er een stekkertje in zicht is.
It's a girl thing.
@Elke,
Je hebt helemaal gelijk. Ik dacht dat Lieven een meisjesnaam was, dus ik heb niet verder gekeken. Ik heb nu wat verder gezocht: op Klascement staat een foto van hem. Dank voor de correctie!
Een reactie posten