Het programma ziet er als volgt uit. Zowel in de morgen als in de middag is er eerst en theorieverhaal dat wordt gevolgd door praktijkervaringen.
's morgens wordt eerst een presentatie gegeven door Willem Jan Renger, hoofd van de Faculteit Kunst, Media en Technologie van de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. Willem Jan Renger heeft zowel gewerkt in het voortgezet als in het hoger onderwijs. Hij gaat in op ontwikkelingen in de samenleving en het onderwijs (en naar ik vermoed: de rol die games daarin - kunnen - spelen).
Later in de morgen zijn er presentaties van allerlei best-practices rond gaming: Digitaal Vertellen, Make-a-Game, Workshops van Digital Playground, Making Movies en Workshops Stichting Filmset.
's Middag bijt Marinka Copier het spits af. Marinka Copier is docent-onderzoeker op het gebied van games en gamecultuur aan de Faculteit Letteren van de Universiteit Utrecht. Zij houdt een inleiding over games: welke typen games worden onderscheiden, welke platforms zijn daarvoor en welke kansen ‘serious games’ bieden aan het onderwijs. In het praktijkdeel van de middag vertellen achtereenvolgens een gamedesigner/-uitgever, een docent/ICT-coördinator en iemand van TNO over serious games.
Tot slot is 't Playtime: bezoekers van de dag kunnen gamen: op het grote doek in de filmzaal, op p.c's of op consoles die klaar staan. Studenten van de UU en de HKU helpen zonodig een handje daarbij!
Wie schroom heeft om te gaan omdat hij/zij (nog) geen ervaring heeft met games: wèl gaan. Volgens de organisatoren vereist de dag vereist namelijk geen speciale voorkennis. Dus ook als je nog nooit eerder hebt gespeeld ben je van harte welkom! De kosten van deelname zijn € 25,-, inclusief lunch.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten