woensdag 27 september 2006

Animal Crossing Wi-Fi

Nintendo WiFiVorige week was BodyBattle aan de beurt om in dit weblog gereviewed te worden, deze week geeft mijn zoon zijn visie op iets heel anders: de WiFi-mogelijkheden van de Nintendo DS. Al eerder schreef ik dat we in de vakantie met zijn allen intensief het spel Animal Crossing hebben gespeeld. Over het spel schreef Martijn al eerder een review. Daarin maakten we melding van de mogelijkheid om het spel te spelen met anderen via WiFi. Daarover gaat deze review.

Animal Crossing Wi-Fi
(door Martijn van den Berg)

Alweer een tijd geleden introduceerde playstation de PsP (Playstation Portable) en nintendo de Nintendo DS (Nintendo Dual-Screen) Het was toen de vraag wie van deze twee op de markt zou gaan domineren. Zou het de ervaringsrijke nintendo zijn of de techniekrijke Playstation? Persoonlijk was ik meer voor de PsP vanwege het beeld, maar nu ik de DS goed heb gezien, weet ik dat de DS zeker niet onder doet voor de PsP. En wel om 1 reden: Wi-Fi. En dan wil ik het in het bijzonder hebben over het Wi-Fi netwerk van Animal Crossing.

Het begon allemaal toen ik van de vakantie thuiskwam en na het lange vissen wel eens zin had in iets anders. Ik zocht op internet en ik vond een blog waar een lang netwerk was te zien van friend codes. Dus ik begon voor de gezelligheid te spelen, m'n verbinding viel vaak weg maar dat liet me het spel niet belemmeren. Ik vermaakte me met spelletjes als tikkertje, verstoppertje en samen vissen of insecten vangen. Maar dat was pas het begin.

Toen ik een tijdje later weer wat verder aan het kijken was, ontdekte ik een compleet forum dat met dit onderwerp te maken had. Ik registreer me op het forum, en begin te zoeken. Wat blijkt: er is hier een complete ruilhandel van allerlei items. Er worden complete evenementen online georganiseerd en er zijn zelfs complete shops!

Nu heb ik in de vorige review nog niet uitgelegd wat turntips zijn. White turntips zijn knollen die je gedurende 1 week kunt bewaren. In die week kun je ze verkopen bij Tom Nook. De prijs van de white turntips verschilt niet alleen per dag, maar ook tussen de ochtend en de middag. Je hebt dus twee verschillende turntipprijzen per dag. En zo kan je dus als er in andere dorpjes een hoge turntipprijs is je turntips daar verkopen en daarmee een hele hoop geld verdienen. Dus dat gedaan te hebben, had ik opeens in 2 weken een hele hoop geld en begon ik te handelen.

Na eerst een paar zeldzame items gekocht te hebben en een hele hoop dorpjes bezocht te hebben, heb ik mijzelf ten doel gesteld alle meubelsets in mijn catalogus te hebben, zodat ik ze bij Tom Nook kan bijbestellen waar nodig. Dit doe je door een item minstens 1 keer vast te hebben. Algauw ontdek ik dat er meer zijn die dit tot doel hebben, en ik zie hoe druk die winkeltjes dan ook bezocht worden. En wat ontdek ik: er zijn soms wel 40 mensen tegelijk online. Je kan de topics niet bijhouden.

Het is allemaal wel heel erg gezellig, maar elk voordeel heeft z’n nadeel. Je kan er wel mooi allemaal spullen kopen, maar het internet blijkt ook een mooie plaats te zijn om gehackte spullen te verkopen. Je ziet een hele hoop zeldzame spullen voor een lage prijs voorbijkomen. Ik kan niet geloven dat je iets waarvoor je een jaar lang moet werken om het te krijgen, per 9 voor het geld dat je in 2 dagen verdient per stuk verkoopt. En zo kelderen de waarden van zeldzame items. Nou is het wel leuk dat je die items kan gebruiken, maar het haalt de moeilijkheid wel uit het spel.

Nintendo biedt vele mogelijkheden met dit netwerk en voor iedereen die een spel heeft op de DS dat Wi-Fi ondersteunt, kan ik het zeker aanraden. Het is heel mooi dit te ontdekken en uit te zoeken. Deze mogelijkheid laat je gewoon dat beetje extra zien. De game-X-factor zeg maar. En voor mensen die het maximale uit hun game willen halen, is dit zeker een goede mogelijkheid.

1 opmerking:

Anoniem zei

Mooi weblog en goede review over Animal Crossing: Wild World.

Wel moet ik er even blij vermelden dat turntips -> turnips hoort te zijn (engels voor knollen).

Ik hoop dat je af en toe nog wel even het forum blijft bezoeken. Al is het maar v/d gezelligheid. Je was een gewaardeerde gast mede door de signatures die je afleverde.

Anyway, succes met de weblog en verdere reviews.

- Eclipz ;)