dinsdag 23 januari 2007

Show off your products

Op de BETT was o.a. een druk bezochte stand van de BBC. Ik ken de BBC als een zeer actieve organisatie op het gebied van educatie. Ze hebben o.a. een prachtige site met allerlei games.

Op de BETT was voornamelijk aandacht voor een nieuwe site die ze in de lucht hebben gebracht: Blast. Op deze site kunnen jongeren laten zien welke producten ze hebben gemaakt, op het gebied van beeldende kunst, dance, film, muziek en schrijfwerk. Je vindt bij iedere kunstvorm ook informatie, tips, tools om (online) te experimenteren, en een messageboard waar je bijvoorbeeld adviezen kunt vragen. Ik was er erg enthousiast over, en heb de site dan ook direct bij mijn favorieten gezet.

Tot mijn verbazing las ik vorige week dat de NCRV iets soortgelijks in de lucht heeft gebracht: Expressonline. Ook op deze site kun je eenvoudig je eigen producten uploaden. De site is minder ver ontwikkeld dan de BBC-site en uitsluitend bedoeld voor videoproducten, maar dat kan nog komen: hij is pas net gelanceerd. Het lijkt mij in ieder geval iets om in de gaten te houden, zowel de Engelse als de Nederlandse site.

Geen opmerkingen: