vrijdag 2 februari 2007

Games maken voor je mobieltje

voorbeeld van een mobiele gameOp de site InformaticaVO las ik dat Paul Bergervoet, docent/ontwikkelaar bij ICA op de HAN, de software die hij en zijn collega's hebben ontwikkeld om een mobiele game te ontwerpen, nu aan anderen ter beschikking stelt. Paul werkte zelf al eerder in zijn lessen met de software, maar ik vermoed dat de software nu zover uitgetest is dat hij er ook anderen mee durft te laten werken. En daar ben ik erg blij mee, want een game maken is natuurlijk leuk, maar dat doen wel meer mensen. Met een zelfgemaakte game voor je mobieltje kun je natuurlijk echt helemaal de blits maken ;-)

Om de software te kunnen downloaden moet je een docentenaccount aanvragen op InformaticaVO. Als je die hebt, kun je niet alleen de software downloaden: je krijgt er ook een handleiding en een diapresentatie over de software bij, en een voorbeeldgame.

Ik heb zelf niet gewerkt met de software, maar ik heb Paul er wel mee zien werken. Omdat het programma menugestuurd is kun je er zonder veel kennis van Java mee aan de slag. Echt moeilijk lijkt het niet, alhoewel het wel wat ingewikkelder lijkt dan Game Maker. Maar misschien ligt dat aan mijn gebrek aan programmeerkennis: ik ben nooit echt verder gekomen dan Basic ;-).

Geen opmerkingen: