maandag 19 februari 2007

Vet Fit

Vet FitVet Fit is een nieuw spel van het Voedingscentrum. Dat heeft al een aantal bruikbare educatieve games uitgebracht, zoals BAC-vechten, Vic de Vitaminevreter en het Ketenspel. Ik vind de spellen lang niet altijd even leuk (ik vind het accent soms wel erg liggen op educatief, en erg weinig op entertainment), maar feit is wel dat veel scholen er dankbaar gebruik van maken. En ik denk dat het spelen van dit soort spellen in ieder geval leuker en ook effectiever is dan het lezen van een tekst over deze onderwerpen.

En nu is er dus het spel Vet Fit. Dit spel vind ik een stuk leuker dan de vorige spellen van het Voedingscentrum. En ook de bijbehorende site (Lekker Belangrijk) waar je heel veel informatie vindt over eten, ziet er echt goed uit! Bij Vet Fit is het de bedoeling dat je character (dat je zelf mag samenstellen) een gezond en gelukkig leven laat leiden. Hij moet dus wel verstandig eten, maar hij moet ook leuke dingen doen, en een keer lekker snacken is misschien wel iets minder gezond, maar je character wordt er wel vrolijker van!

Bijzonder van het spel en de site is dat ze ontwikkeld zijn in samenwerking tussen IJsfontein en een groep kinderen, in het IJslab. In een weblog hebben ze verslag gedaan van hoe het allemaal tot stand is gekomen.

Ik denk dat het een prima samenwerking is geweest, dat tot een mooi resultaat heeft geleid!

Een overzicht van alle spellen, tests en animaties is te vinden op de site van het Voedingscentrum.

Geen opmerkingen: