vrijdag 11 mei 2007

Pulse

Download het nulnummer van PulseHet nulnummer van het tijdschrift Pulse is uit. Pulse is, volgens de informatie op de site: een 'netwerk voor leraren en lerenden'. Maar op dit moment is het nog alleen een tijdschrift: de site waar het netwerken moet gaan plaatsvinden is nog niet opgetuigd. Maar als de rest van de site dezelfde kwaliteit gaat bieden als het tijdschrift, dan is dat netwerk iets waar we met zijn allen echt naar mogen uitkijken.

Ik heb het tijdschrift van voor naar achter in één ruk uitgelezen. De internetles van Tessa van Zadelhoff over de groei van de wereldbevolking, het artikel van John Bronkhorst over visie en zelf ontwikkelen van digitaal materiaal, Frits Kouwenhove over wat je niet en wat je wel mag overnemen van het web, de opdrachten met Excel van René Franquinet en Jan Lepeltak over het waarom van zelf ontwikkelen van leermateriaal. Omdat ik veel van mijn vakliteratuur haal uit weblogs en e-zines, ben ik redelijk op de hoogte van allerlei zaken en ik sla in veel tijdschriften dan ook artikelen over omdat ik daarover al elders heb gelezen. Maar dit keer was daarvan geen sprake, omdat de artikelen echt verdieping geven op datgene wat elders te vinden is.

Alhoewel dit nog maar een proefversie is, heb ik de redactie een mailtje gestuurd dat ik me al op voorhand aanmeld als abonnee. Als nu veel mensen dat doen, dan is de kans groot dat na dit nulnummer nog meer nummers volgen en hopelijk wordt dan ook de site verder ingevuld als netwerkplek. Ik zou er in ieder geval erg blij mee zijn!

Geen opmerkingen: