donderdag 4 oktober 2007

Wie ben jij nou weer?

logo XBoxIk game al een flink aantal jaren en in die tijd maak je ook kennis met een hele hoop mensen. Soms zelfs even close als vrienden die je hier hebt. Verschil is alleen dat zij aan de andere kant van de lijn zitten en jij aan de ene kant. Echt praten gaat dus niet. Het enige wat je kan doen is praten via stem of via tekstberichtjes. Sommige mensen wagen zich er echter aan om mensen in het echt te ontmoeten. Dit heet een zogenaamde real-life-meeting.

Ik ben zelf wel een van die mensen die dit soort dingen wel eens heeft gedaan moet ik zeggen. Ik had een keer naar een clan meeting in Utrecht geregeld. Allemaal gezellige clan in de tekstberichten, maar toen ik ze in het echt zag schrok ik toch wel een beetje, omdat ik er toch andere gezichten achter had gedacht.

Ik denk dat gezelligheid van vrienden op internet puur beter op internet kan blijven. Dat maakt het veel gezelliger. Ik vind het hardstikke gezellig om iemand te hebbnen om tegen te praten, iets minder gezellig vind ik het om een vent van 20 te zien met alle gewoontes van dien. Dat is ook de reden woorom ik geen real-life-meeting meer organiseer. Ik vind iedereen hardstikke gezellig, maar ik ben niet geïnteresseerd in het gezicht erachter.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Wij hebben dat met de C&C-clan ook wel eens gedaan. Dat was een aparte ervaring maar wel een goede. We waren met 15 man en gingen laser-action doen. De jongste was 13 de oudste 48.

Was wel even wennen en de dames die ons bedienden vroegen op een gegeven moment zelfs wat voor clupje wij waren...omdat ze er niks van konden maken.

Maar gek is het. Midden in de nacht deelde ik bijna alles met die lui, ongeacht leeftijd etc. En dan blijkt de bruutste speler in het echt ZOOO verlegen te zijn...

Leuke post hoe dan ook.

Martijn van den Berg zei

bedankt voor je reactie.

Ja, ik had afgesproken in het gamecafé in Utrecht. Ik zou eigenlijk niet weten of ik als ik was gaan lasergamen, het anders was geweest, maar het is gewoon zo gaar om die gasten in het echt te zien. Net alsof je ze weer ontmoet.