vrijdag 21 december 2007

De laatste uren voor de kerstvakantie

De laatste lessen voor de vakantie. Volgens mij is iedereen moe: de docent, de leerlingen en ook deze blogger ;-) Daarom deze keer niet een heel uitgebreide post maar een kleintje met wat linkjes naar sites met (hopelijk) leuke dingen voor de laatste les of de vakantie.

Voor de talen zou je een laatste les kunnen vullen met Bookworm van Zylom. Er zijn verschillende versies, o.a. Frans, Engels, Nederlands en Spaans.

Wie scheikunde heeft zou de laatste les kunnen besteden aan het maken van een lied of een rap met daarbij een animatie waarin alle elementen van het periodiek systeem voorkomen. Een voorbeeld hoe dat zou kunnen klinken en eruit zou kunnen zien vind je hier.

Ouderwets rond de tafel zitten met een Vikingspel dat je gratis kunt downloaden kan gezellig zijn. Als je het vertaalt kun je het in januari in de klas gebruiken.

Ik hoop zelf Twister te gaan spelen op mijn dansmat. Verder ga ik vast en zeker nog wat met de Wii aan de slag en misschien ga ik nog naar de winkel om een spel voor de DS te kopen, bijvoorbeeld PuzzleQuest. Alles natuurlijk voor het goede doel: om ervan te leren ;-)

Prettige vakantie allemaal, een heel fijne kerst en een goed begin van het nieuwe jaar!
Tot ziens

Geen opmerkingen: