vrijdag 30 mei 2008

Mingoville

Naar MingovilleAlweer een tijdje geleden las ik in de nieuwsbrief van de vakcommunity Engels over de cursus Mingoville. In Mingoville ga je spelenderwijs aan de slag met de Engelse taal. Mingoville wordt gepresenteerd als cursus en is bestemd voor leerlingen tussen de 5 en de 14 jaar. Zelf ervaar ik het meer als een spel dat vooral geschikt is voor leerlingen van het basisonderwijs.

Mingoville is een plaats die helemaal bewoond is door (Engelssprekende) flamingo’s. In de stad kun je als bezoeker allerlei missies uitvoeren, rondom de cijfers, letters, eten, het lichaam, kleding enz. Ik denk dat kinderen het erg leuk vinden om er een kijkje te nemen. Soms zullen ze het lastig vinden om de teksten te snappen (bijv. bij de uitleg) maar de oefeningen zelf zijn (voor zover ik kan beoordelen) goed opgebouwd. Er wordt een combinatie aangeboden van plaatjes, teksten en voorgelezen teksten. Het leukste is dat het gratis is: je moet je alleen aanmelden als je de resultaten op wilt laten slaan. Op de site staat een uitgebreide uitleg wat je allemaal kunt doen en beleven op de site: lezen, schrijven, luisteren, thematische opdrachten, interactieve verhalen.

Het plan is om in de toekomst Mingoville geschikt te maken voor meer talen zoals Frans en Spaans. Als dat laatste gebeurt dan ga ik ermee aan de slag. Ik heb ooit een blauwe maandag Spaanse lessen gevolgd maar die kennis moet hoognodig opgepoetst worden. En ook al is Mingoville niet voor mij bedoeld: leuk is het wel ;-)

Geen opmerkingen: