donderdag 4 september 2008

Rock Band; vier instrumenten in één spel

Door: Martijn van den Berg


De vakantie is voorbij, ook voor mij. Ik heb geen moeite met naar school gaan, maar het is altijd zo verdomd moeilijk om weer in het ritme te komen. De eerste keer de wekker zetten was dan ook weer een aparte ervaring. In de vakantie ben ik weg geweest, maar heb ook genoeg tijd gehad om nieuwe games uit te testen. Iedere reviewer heeft zijn favorieten aan spellen, en aangezien ik de laatste tijd aardig met ritme-games bezig ben, was het spel dat ik deze vakantie het meest uitgeprobeerd heb Rock Band is.



"The louder the better"

Eerste wat handig is voor dit spel is een band. Dus ik heb wat vrienden bij elkaar gesleept en ieder achter een instrument gezet om hier vervolgens samen steeds beter in te worden. In Rock Band kan je met vier instrumenten tegelijk (drums, gitaar, bas en zang) liedjes spelen van bekende artiesten door de jaren heen. Je kan dit individueel doen, (Solo Tour) met een verzameld bandje, (Band World Tour) of online tegen, of met elkaar. Daarnaast kan je in vier verschillende niveaus spelen om zo steeds beter te worden. Het concept van Rock band is simpel, maar je kunt er heel lang mee bezig zijn en het blijft boeien.

Zodra ik het spel had, heb ik meteen de band bij elkaar geroepen en zijn we van start gegaan. Ik had al een paar video's vanuit de Verenigde Staten gezien, en gezien dat onze buren over de zee er ook aardig wat van konden. Ik heb het zingen op me genomen omdat niemand anders daar zin in had. Meteen hebben we de Band World Tour doorgespit en zo werden we steeds beter. We gingen met ons vliegtuig van stad naar stad op zoek naar nieuwe optredens. En we werden continu beter. In het midden van de vakanties waren de repetities tijdelijk stilgezet vanwege vakantie, maar daarna weer knallen.

Ik moet zeggen, het is af en toe heel moeilijk met reviewen om neutraal te blijven, want ik heb genoeg mensen gezien die het niets vonden wat ik geweldig vond. Ik vind dit een geweldig spel waar ik mezelf goed mee kan vermaken. Je kan moeilijk zeggen hoe leuk een spel is, omdat er meestal anderen zijn die er zelf anders over denken. Ik kan alleen mijn ervaring beschrijven.

Op het moment dat dit blogje gepubliceerd is, is het nog twee weken voor de tweede versie van dit spel uitkomt. Met nog meer mogelijkheden. Helaas moeten we hier in Europa nog even wachten, Noord Amerika is eerst aan de beurt. Ik zal in ieder geval een van de eerste Nederlanders zijn die Rock Band 2 koopt!

Geen opmerkingen: