donderdag 30 oktober 2008

Wij blijven koppelen

Klik hier om naar de website van Fable te gaan Door: Martijn van den Berg

Sommige spellen verouderen nooit. Er zijn klassiekers die je uitgespeeld hebt en na 2 jaar het uit het stof haalt en er dan nog steeds even veel plezier van hebt. Voor mij is een van die klassiekers fable. Fable was in zijn tijd de tijd ver vooruit, en ik weet niet meer waarom het spel mij zo opviel, maar ik weet wel dat ik er meer dan eens van genoten heb. Toen ik hoorde dat ze met een tweede deel bezig waren, heb ik ook met smart zitten wachten tot deze uit kwam.

Van tevoren heb ik natuurlijk al het nieuws zitten volgen, en het viel mij opeens op dat je door op bovengenoemde website (werkt overigens beter in firefox) een toneelstukje op te voeren een kippenpak en nog een aantal andere prijzen kon winnen in je fable 2 game. Nadat je klaar bent, log je in op je computer met je xbox live gamertag en in je spel krijg je extra content beschikbaar.

Maar dat was niet het enige. Twee maanden van tevoren was er al een arcade game (kleinere downloadbare spellen) beschikbaar waar je door middel van gokken alvast geld voor je spel kon verdienen en bepaalde items. Waar je als je je Fable held koppelde aan je Pub Games held, je alvast een klein bedrag had om mee te beginnen voor het echte werk.

Ik heb het allemaal gedaan, maar persoonlijk vind ik het handiger om het spel gewoon alles in het spel te houden. Op deze manier stel je geen mensen achter die het spel 100% willen uitspelen of mensen die liever niet de arcade game kopen. Ik wil bij het spelen van een game de disk in mijn console stoppen en dan achterover gaan zitten en verrast worden door al het moois dat de game te bieden heeft en op deze manier weet je al dingen van het spel en speel je het spel op een andere manier omdat je al dingen van het spel hebt. En dat vond ik, zeker in het geval van Fable 2 jammer.

Geen opmerkingen: