woensdag 19 november 2008

Namen van spieren

Moet je leren wat de namen zijn van de spieren in het menselijk lichaam? Dan vind je hier een plek waar je dat kunt doen. Het spel is goed opgebouwd. De eerste keer moet je 8 spieren benoemen. Om je te helpen krijgt de spier die je moet aanwijzen een afwijkende kleur. De keer daarna moet je dezelfde spieren benoemen, maar is de kleur maar minimaal gewijzigd. De keer daarna moet je 17 spieren benoemen. En tot slot moet je 24 spieren benoemen.

Ik heb het spel geprobeerd en het is niet het leukste spel dat ik ken. Maar het is wel effectief: je moet de namen echt kennen om het spel tot het einde uit te spelen! En ik denk dat veel leerlingen dit toch leuker vinden dan een overhoring!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Geachte Meneer/Mevrouw,

Ik kwam net op uw site en ik dacht dat het wel een goede site was, alleen toen ik die test ging doen
(wat ik heel goed deed) kwam ik er dus achter dat die in het Engels was. Dat kunnen kinderen tocht niet?
Ik verzoek u zo vriendelijk mogelijk om die test over nieuw te updaten, zodat die in het Nederlands kan worden gedaan. Dat zou namelijk veel en veel fijner zijn voor de kinderen.

Met Vriendelijke groeten,
Mevrouw Boumans

m2cm zei

Dag mevrouw Boumans,
Voor bijvoorbeeld leerlingen die tweetalig onderwijs volgen zal het geen probleem zijn. Maar voor sommige leerlingen zal het inderdaad lastig zijn om de spieen te benoemen in het Engels. Voor hen is deze site misschien een goede basis om te leren wat spieren zijn en hoe ze werken.
De test aanpassen kan ik helaas niet: hij is niet door mij gemaakt; ik heb er alleen over geschreven.