donderdag 18 december 2008

Guitar hero world tour; Rock on!

Door: Martijn van den Berg
Ondanks de waarschijnlijk komende recessie schijnt kerst en sinterklaas toch een periode van uitgaven voor veel mensen te zijn. Ik zie heel veel nieuwe consoles overal terecht komen. Onder andere heeft een vriend van mij een xbox 360 gekregen met een complete instrumentenset en game van guitar hero world tour. (Sint is gul dit jaar) Wat ik nu zie, en dat vond ik wel grappig, is dat de hele familie samen achter het spel gaat zitten en dat ze samen een band hebben. En dat vond ik best wel apart. Ik had het spel natuurlijk al veel eerder. Toch maar eens tijd voor een review.

Guitar Hero World Tour (GHWT) is het vervolg op guitar hero III. Nieuw is hier dat je de basgitaar, de zang en drums er bij hebt. Nu is dit in Rock Band al lang uitgevonden, maar de nieuwe Guitar Hero gitaar heeft een sliderbar, waarmee je de solos met je vinger langs de knoppen kan gaan om zo een solo neer te zetten. Ook is er een compleet nieuw drumstel ontwikkeld die door betere sensoren en een basedrumpedaal dat niet breekt beter is dan zijn voorganger.

Gitaar en bas spelen is top. Alhoewel ik de muziekkeuze erg saai vind, vind ik het wel lekker dat je in GHWT iets meer tijd krijgt om de noten te spelen. Het toevoegen van strepen in de notenbalk maakt de bas uniek ten opzichte van de gitaar De drums voelen wel lekker aan, alleen de deuntjes in de liedjes zijn niet altijd even leuk om te spelen. Mijn favoriete instrument, de zang, is helaas heel slecht uitgevoerd. Je ziet niet hoe veel je nog moet om het goed te doen en een 100% is bijna onmogelijk omdat iedere noot die je zingt, je dan perfect moet uitvoeren en zelfs voor de ervaren zanger is dit onmogelijk.

Het spel ziet er leuk uit en is voor het grootste deel heel aardig te spelen. Maar vergeleken met zijn voorganger is het niet waar ik op gehoopt had. De muziek is niet geweldig en op sommige punten speelt het gewoon niet lekker. Maar als kerstcadeautje is het wel hardstikke leuk. Ik kan me indenken dat minder fanatieke mensen hier uren lol mee kunnen hebben.

Geen opmerkingen: