Bij de bal kun je instellen hoe groot die is, welke elektische lading die heeft (positief of negatief, en hoe sterk die lading is), en of de bal los is of vastzit op de plek waar hij wordt geplaatst. Als je een veer gebruikt moet je van elke veer aangeven hoe lang die is, en wat de elasticiteit ervan is. Ballen en veren worden geplaatst in een omgeving waarvan je moet bepalen hoe groot de zwaartekracht is, en wat de wrijving met de ondergrond is. Om te kunnen zien wat er gebeurt kun je de simulatie met pijlen aan laten geven bij elk object hoe groot de snelheid is en wat de versnelling.
Het makkelijke van Newtoon t.o.v. Phun is dat je het binnen 3 minuten doorhebt en dat je heel snel een aantal dingen kunt laten zien, bijv. op het digibord of met een beamer. Wil je niet zelf iets maken dan kun je ook kijken in de bibliotheek of er iets is om je verhaal te illustreren. Maar veel leuker is het natuurlijk om leerlingen (in kleine groepjes) zelf iets te laten maken om te laten zien dat ze snappen waar het over gaat. De spelletjes die zo gemaakt worden kunnen samengevoegd worden met de Newtoon Gamestack in een 'stack' en vervolgens ge-upload worden naar de site of een mobieltje. Gaaf, je eigen telefoonspel maken!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten