vrijdag 29 mei 2009

Examentijd: aardrijkskunde en Engels

Voor mij alweer het laatste examentijd blogje. Anderen gaan begin volgende week nog door, maar bij mij zit het erop. Ik heb vakantie! Alles is af. En nu wachten op de resultaten...

aardrijkskunde:
Aardrijkskunde is een vak van het toepassen van kennis. Wat je leert valt niet echt concreet samen te vatten, waarna je vooral moet oefenen op het toepassen van deze kennis in verschillende situaties. Dit maakt het vaak warrig, omdat je dus nooit kan testen of je het goed doet of niet. Aardrijkskunde is mijn zwakke vak, en dus de zwakke schakel in het halen van mijn examen. Ik was dan ook niet verbaasd dat het niet zo goed ging met aardrijkskunde. Ik zal het waarschijnlijk altijd een lastig vak blijven vinden.

Engels:
Engels maakt de tegenstelling van de donderdag compleet. Zo moeilijk als ik aardrijkskunde vond, zo makkelijk vond ik Engels. Ik krijg nu al 6 jaar Engels in het Engels, en om het normale VWO examen Engels te maken, is natuurlijk niet zo moeilijk dan. Het enige moeilijke aan Engels bij het lezen van de tekst vind ik de vragen waarbij eigenlijk twee antwoorden goed kunnen zijn, en je moet gaan afwegen welke nu beter past.

Ik blijf tot de zomervakantie nog steeds iedere donderdag een blogje schrijven.

Geen opmerkingen: