donderdag 21 mei 2009

Examentijd; geschiedenis

Met een dag onderbreking ben ik vandaag weer verder gegaan met de missie die men in professionele termen examen noemt. Vandaag stond geschiedenis op het programma.

Geschiedenis:
Tegen dit examen heb ik opgekeken.  Er was namelijk iets unieks aan de hand bij het examen geschiedenis. De stof die we op het examen kregen, was bij ons nauwelijks getoetst bij de schoolexamens, en wij moesten dus in vier weken onszelf wijsmaken van een hele nieuwe wereld. Mijn grote probleem bij de vragen geschiedenis, is dat ze meestal niet naar feiten vragen, maar indirect naar informatie. Het zogenaamde toepassen van informatie en het plaatsen in de tijd met behulp van bronnen. Het proefwerk zelf was goed te doen, op sommige punten zelfs interessant. Enige dubieuze van dit soort proefwerken vind ik vragen die gaan over of een bron wel bruikbaar is voor onderzoek. ik vind dit zo weinig te maken hebben met geschiedenis zelf.

Volgende examen: wiskunde op maandag

Geen opmerkingen: