vrijdag 19 februari 2010

Mediamindz: wie heeft inspirerende voorbeelden?

afbeelding van een bos krokussenDe laatste dag voor de krokusvakantie gebruik ik dit weblog om de naam van het mediawijsheid-subsidiefonds in oprichting te lanceren. Na lang piekeren en peinzen en in overleg met het bestuur hebben we besloten om het fonds de naam Mediamindz mee te geven. We hopen dat het fonds zijn naam waar gaat maken: media in de mindz van alle leerkrachten en leerlingen van het basisonderwijs!

De naam van het fonds is, zoals ik al zei, gekozen door het bestuur van Mediamindz. Dat bestuur wil ik hierbij graag aan jullie voorstellen. De voorzitter van het bestuur is Marlies Wijnen, adviseur maatschappelijke vraagstukken. Zij heeft ruime bestuurservaring in het onderwijs, en is jarenlang als vakjuryvoorzitter betrokken geweest bij de wedstrijden ThinkQuest en Make-a-Game. Ze is overtuigd van de mogelijkheden van media voor kinderen, en ik ben blij dat ze haar kennis en kunde wil inzetten voor ons fonds.

Remco Pijpers is ons tweede bestuurslid. De meeste mensen zullen hem kennen als directeur van stichting Mijn Kind Online. Mocht je hem niet kennen, volg hem dan eens op Twitter, dan zal je zien dat hij zich op allerlei manieren bezig houdt met jeugd en media, zowel met de kansen die er liggen, als met de bedreigingen.

Ik ben ongelooflijk blij dat deze twee experts me gaan helpen om Mediamindz vlot te trekken. We gaan er hard aan trekken om er invulling aan te geven!

Maar zoals ik al zei in mijn eerste aankondiging van het fonds: we hebben jullie hulp nodig daarbij. We zijn op zoek naar leerkrachten/scholen die mediawijsheid geïntegreerd in hun onderwijs aanbieden aan hun leerlingen. Zijn er basisscholen waar dat gebeurt? Ik ken wel een paar voorbeelden, maar ik zou er graag nog veel meer willen leren kennen. Wie helpt ons de inspirerende voorbeelden te vinden? Als je zelf mediawijsheid integreert in je lessen, of scholen kent waar dat gebeurt, wil je dat ons laten weten? Vertel erover via de knop 'reacties' of stuur me een mailtje. Mijn e-mailadres vind je op mijn visitekaartje.

Tot over een weekje, en geniet van de krokussen die nu echt tevoorschijn komen!

Afbeelding van Leo-setä, gepubliceerd onder CC-by.

Geen opmerkingen: